pátek 21. prosince 2012

End of an Era

Neee, nebojte, nebude to miliontý příspěvek k tématu konec světa. Nadpis tohoto článku jsem okopírovala z jednoho statusu na FB, protože mě inspiroval k tomu, co jsem si okamžitě pustila - video z koncertu Nightwish - End of an Era (a jsem přesvědčená, že ta osoba myslela tím statusem přesně to, co já).
U některých kapel se mi stává poměrně často, že si je nějakou dobu nepouštím, protože zapomínám, jak jsou skvělé. Má to výhodu - když se k nim po delší době dostanu, vždycky mi znovu vyrazí dech svojí dokonalostí. A přesně to se mi dneska stalo u Nightwish. Napřed jsem si pustila celý koncert a teď poslouchám pro změnu Imaginaerum, které mám (zatím) jako jediné legálně koupené. Znovu a znovu se ujišťuju, že Nightwish nestojí ani na Tarje, ani na Anette, ani na žádné jiné zpěvačce, která přijde a odejde. Člověk, bez kterého by Nightwish nebyli Nightwish, je jedině Tuomas (při vší úctě ke zbytku kapely a hlavně k Marcovi, kterého mám asi nejradši z celé té bandy). Tuomas je podle mě geniální skladatel, který je schopný napsat přesně to, co té které zpěvačce nebo zpěvákovi sedne jak prdel na hrnec, takže výsledkem je úžasné album - ať už jsou to ty nejstarší, nebo právě Imaginaerum.
Co se mi nejvíc líbí na End of an Era? Je toho dost, ale dneska jsem málem přestala dýchat u Fantoma opery. Cítila jsem se skoro jak ty holčiny pod pódiem, ty taky vypadaly, že u toho omdlí. Fantoma jsem slyšela v hodně verzích, ale na Tarju a Marca (a metalovou úpravu) nemá žádná. No a kromě téhle písničky miluju třeba Planet Hell, Kuolema tekee taiteilijan (ach, ta krásná finština!) nebo Creek Mary's Blood. A samozřejmě spoustu dalších.


Než vyšlo Imaginaerum, docela jsem se bála, jak to dopadne. Přece jenom DPP nepatří k těm nejpovedenějším albům a nebyla jsem si jistá, jak to Anette zvládne. Ale Tuomas je pán, takže napsal písničky tak, aby Anette sedly a zároveň byly skvělé - natolik, že jsem se konečně odhodlala našetřit si pár peněz a na jaře jsem se na ně vydala do Prahy, kde byli samozřejmě úžasní. Co vybrat z Imaginaera? Taikatalvi - finština a Marco *slint*. Storytime - vždycky si u toho představuju, že se rozhodnou vzít na tour nějaký sbor a to budeme my *haha*. Song of Myself - kvůli té druhé, mluvené části. K téhle písničce někdy napíšu samostatný článek, je v ní spousta krásných a moudrých vět, které si někam napíšu, zarámuju a pověsím.


Co bude dál? Kdo bude nová oficiální zpěvačka - Floor, nebo někdo jiný? To by mě velice zajímalo. Floor se mi líbí, takže bych pro ni klidně hlasovala. Na rozdíl od spousty jiných fans netoužím ani po návratu Tarji, ani po Anette. Když odešla Tarja, tak jsem Nightwish sice už znala, ale ještě jsem je moc neposlouchala, takže jsem si jejího odchodu pomalu ani nevšimla. A když teď zmizela Anette, samotnou mě překvapilo, že to se mnou ani nehlo, přestože se mi v Praze fakt líbila. Byla bych ráda, kdyby se konečně našel někdo, kdo v té kapele vydrží. Přece jenom tohle střídání kazí dojem. Ale to záleží na klukách - a samozřejmě hlavně na Tuomasovi. Nechce se mi spekulovat o tom, jestli za odchodem obou holek jsou opravdu ty oficiálně udávané důvody, nebo, jak tvrdí spousta lidí, nevydařené vztahy mezi nima a Tuomasem. Vzhledem k tomu, že stejně nemám šanci zjistit, co z toho je pravda, tak mě to ani nezajímá. Budu doufat, že to všecko dobře dopadne, kluci najdou novou dobrou zpěvačku a vydají ještě spoustu dobré muziky a mezitím se mi snad někde podaří vidět Imaginaerum - film.

Žádné komentáře:

Okomentovat