pondělí 10. prosince 2012

Hajimemashite, Leeni desu. Douzo yoroshiku.

Možná budu vypadat jako nerozhodná puberťačka, ale opět mě napadlo změnit si blogové jméno. Stejně mě skoro nikdo nečte, takže to nikomu nebude vadit. Musta kissa zůstane jenom jako název blogu, ale mne ode dneška můžete potkávat jako Leeni. Je to jedna z finských obdob jména Lenka a našla jsem ji v kalendáři u data 22. 7. vedle jmen Leena, Lenita a Matleena. Leeni se mi líbí nejvíc, protože zní roztomileji než Leena a hlavně, když to chcete použít v pátém pádě, vypadá to stejně jako v nominativu. Češtinu mám sice ráda, ale vokativ mi začíná čím dál víc vadit, protože jenom komplikuje překládání z a do jiných jazyků. Takže: Leeni, těší mě.

Mám dojem, že semestr začal před pár dny, a už je tady zápočťák. Můj původní plán na zítra obsahoval dvojtest z estonštiny a odpoledne finštinu - výklad systému, ale celý tenhle program se odsouvá na někdy po Vánocích, protože k nám na gympl zítra přijedou z České televize točit náš sbor a to si přece nemůžu nechat ujít. Samozřejmě je to kvůli tomu romskému projektu. Na jednu stranu ve mně občas hlodne myšlenka, že je trochu nefér, že se nám věnuje pozornost jenom kvůli Romům, přestože náš sbor funguje dvacet let a jejich (tuším) dva roky, ale dospěla jsem k názoru, že mi to vlastně nevadí. V tomhle případě jsem pro pozitivní diskriminaci, protože tihle lidi si určitě zaslouží být vidět v dobrém světle a my vlastně máme výhodu, že se v tom svezeme s nima. Na zítřek se fakt těším a jenom doufám, že nebudu před kamerou vypadat jako blb.

Zkoušky mě tenhle týden rozhodně neminou, i když bych jich ráda stihla ještě o pár víc, ať toho nemám moc po Vánocích. Takhle mi zbývají jenom ty čtvrteční - finština s Hannou, finská četba s Kovářem a pak dvě japonštiny (písmo a jazyk) za sebou. Pořád spoléhám na to, že tam dojdu a nějak to dám. Dneska jsem otevřela dva texty z četby (ty lehčí), a vypsala si slovíčka z japonštiny (překvapená, že je jich tolik). Ale stejně si myslím, že to nebude problém. Doufám. Japonské písmo je jediný předmět, ze kterého mám letos opravdovou, čili známkovanou zkoušku, to ostatní včetně všech oborových předmětů jsou zápočty nebo kolokvia. Netuším, proč se to tak rozlišuje, stejně je to každému fuk. Ale na naší škole je spousta nevysvětlitelných věcí (například nařízení, že poslední týden před Vánocama se NESMÍ vypisovat zkoušky (proboha proč???) a fakt, že to stejně někteří vyučující obcházejí). No, nejspíš nemá cenu se nad něčím takovým pozastavovat... Dobrou noc!

Žádné komentáře:

Okomentovat