čtvrtek 16. února 2012

Já a úklid

Stav k dnešnímu večeru shledávám velmi uspokojivým. Pokojík uklizený, poutíraný a povysávaný, prádlo oprané, usušené a poskládané, nádobí umyté, kuchyň taky vcelku uklizená, stejně jako chodbu ji po delší době navštívil smeták. Příprava na páteční i pondělní doučování v rámci možností nachystaná. Vtipné je, že uklízecí amok mě popadl ještě předtím, než jsem se na tu angličtinu vrhla, takže jsem hodně dlouho měla nutkání ty věci  ze stolu uklidit právě teď, i když je hned potom budu znovu potřebovat. Nakonec jsem se ovládla a vykonala všechny činnosti ve správném pořadí. Ještě teda všecko není úplně dokonalé, obývák by taky potřeboval trochu pozornosti od prachovky a vysavače, ale netroufám si odhadovat, jestli ten Lidčin chaos na poličkách je organizovaný, nebo ne, a jestli si tudíž můžu dovolit do něho zasahovat (a navíc se mi nechce). Gauč pod sebou bych sice povysávat mohla, aleee... už je pozdě, nemůžu tu přece hučet s vysavačem :-) Zítra ráno než odsud vypadnu asi nebude čas, takže tato akce se odkládá na neurčito (i když je to docela nutné, páč su prase).
Zvláštní je, že tyto uklízecí nálady mě skoro nikdy nepřepadají, pokud se v bytě (ať už doma, nebo na privátě) vyskytuje kromě mě ještě někdo jiný. Ne že bych neuklízela vůbec, ale... no, moc tomu nedám. K prádlu se ještě dokopu, k nádobí občas taky, ale prachovka a vysavač už obvykle vyžadují vysoký stupeň sebepřesvědčování. V tomhle jsem dokonalý protipól své matky, která tvrdí, že v neuklizeném bytě se cítí tak špatně, že musí napřed uklidit, aby pak mohla dělat něco jiného. (To, že na další aktivity pak většinou nemá čas, je věc jiná.)
O tom, že uklízení je činnost nanejvýš vhodná na uspořádání vlastních myšlenek, se toho napsalo už dost. Pravdivost výroku můžu potvrdit - napadla mě mimo jiné spousta témat, o kterých bych mohla něco napsat. Otevření blogu je ale z mojí hlavy pečlivě vygumovalo. Takže doufám, že se mi v nejbližší době aspoň povede dokončit ty dva články, co už mám nějakou dobu rozepsané (jeden o knížkách, které jsem poslední dobou zdolala, a druhý o Watership Down). Howgh.

Žádné komentáře:

Okomentovat