sobota 2. června 2012

Jeden unavený večer uprostřed zkouškového...

Uvažuju, že bych konečně mohla někomu říct o tom, že mám blog, aby to tu taky někdo četl :D Ale zase si nejsem jistá, jestli vlastně chci, aby to četli moji známí. Takže asi zatím nic. Ale stejně je možné, že to někdo z nich čte - já taky čtu několik blogů lidí, které mám okolo sebe a myslím si, že nemají tušení, kdo všechno vlastně ty jejich výplody čte. Někdy je to zvláštní pocit. Ale zatím mě nikdo nikde nepomlouval, tak je to v cajku :D Taky jsem si změnila podpis - na Apofóru jsem začala používat přezdívku Arya a je to rozhodně lepší jméno než Černá kočka, takže jsem Aryu přetáhla i sem. Proč Arya? Jednoduché - je to moje oblíbená postava hned ve dvou sériích - Odkaz dračích jezdců od Paoliniho a Píseň ledu a ohně od Martina. Nemyslím si, že by ve mně někdo mohl některou z obou Aryí vidět, ale to jméno se mi prostě líbí.

To zkouškové by už mohlo skončit. Mám před sebou ještě čtyři zkoušky a samostatná četba je na tom taky pořád bídně (ani nevím, jestli to vůbec můžu ještě Ilmarinenovi posílat, páč netuším, jestli vyhlásil nějaký deadline). Dneska jsem strávila celý den s teorií literatury - kupodivu to nebyla tak hrozná nuda, jak jsem si myslela, nejspíš proto, že mi spousta pojmů nebyla úplně neznámých. Ale pořád mám na zítra pořádný kus práce (bůhví, jestli to vůbec stihnu). A pak budu mít tři dny na naučení dějin, což je naprosto úchvatné, a příští týden v pondělí latina a v úterý moderní česká literatura, na kterou jsem vůbec nechodila... uááááá, už potřebuju ty prázdniny, nebo mi jebne! Proč jsem si, já blbec, zapisovala 40 kreditů? Ale jak se znám, tak si toho na příští semestr zapíšu zase moc, teda pokud mi to sedne do rozvrhu. Spousta předmětů je docela lákavých a já, blázen do jazyků, se modlím, aby se mi do rozvrhu vlezla finština, estonština, švédština, japonština i němčina (a možná druhá půlka latiny, co z ní teď budu dělat tu zkoušku). V úterý jsme šli s Katkou a Řádkem za Petrou podebatovat o tom, jestli je lepší estonština, nebo litevština, a přestože jsem to nečekala, definitivně jsem se rozhodla pro estonštinu. Jednak proto, že má s finštinou přece jenom něco společného, takže budu mít míň práce se slovní zásobou, a o to víc energie můžu vrhnout na další jazyky, a taky proto, že estonštinu tady skoro nikdo nepřekládá, a pokud bych zjistila, že jsem toho schopná, tak by překládání estonštiny mohlo být docela perspektivní.

Na co se teď těším? Až se v pondělí po té pitomé zkoušce podívám na poslední díl Game of Thrones! Poslední díl byl super a asi miluju Tyriona! Je to vlastně jediná mužská postava, kterou mám v tom seriálu ráda a doufám, že mi neumře (ale tuším mi kdosi říkal, že prý ne, tak je to v cajku). Při té bitvě mě napadlo, že by z něho mohl být dobrý král - rozhodně má schopnost motivovat a vést svoje lidi. A nenapadá mě, kdo z té sebranky by ho mohl trumfnout. Nevím, čím to je, ale ženské postavy mám v téhle sérii většinou radši, než chlapy. V první sérii to byla hlavně Daenerys, i když ta je posledních pár dílů docela otravná, a pak Arya (samozřejmě). Tu mám ráda doteď, ale k ní přibyly ještě Brienne a asi i Yara (Theonova sestra), i když u ní si ještě nejsem jistá. To je vlastně jedna věc, kterou na Martinovi obdivuju - jeho postavy jsou natolik plnokrevné, že u nich dost často nejde říct, jestli jsou dobré, nebo zlé, protože se třeba chvíli chovají jako naprostí klaďasové a do toho udělají nějakou koninu hodnou toho největšího parchanta. Každý má své dobré i zlé vlastnosti - hm, asi s výjimkou Joffreyho. Doufám, že brzo chcípne, parchant! :D No, a když zase bude strááášně dlouhá pauza před třetí sérií, tak bych si konečně mohla přečíst ty knížky. První díl už na mě čeká ve skříni, ale vytáhnu ho, až úspěšně odzkouškuju (a asi si ještě předtím přečtu Inheritance - přece jenom chci vědět, jak to dopadne, a u GoT to vím).

Tož to by asi bylo pro dnešek všechno. Hyvää yötä kaikille!

Žádné komentáře:

Okomentovat