neděle 15. července 2012

David Grossman: Mít s kým běžet

Dlouho se mi nestalo, aby mě nějaká knížka tak pohltila. Kvůli ní odkládám slibovaný článek o Apulii, protože se mi zase podařilo dostat do stavu, kdy prostě není možné odložit knížku, dokud ji celou nepřečtu.

1. Proč jsem si vybrala tuto knihu?
Protože mě zaujala tahle recenze.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
běh

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
hledat

4. S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo nechtěla být.
Asi bych chtěla být jako Tamar, i když samozřejmě pokud možno ne ve stejné situaci jako ona. Ale taky mě napadá, že mám něco společného s Nosorožcem - taky se upínám na některé osoby a dělá mi problém si přiznat, že pro ně nejsem a nikdy nebudu na prvním místě... A nakonec mám slabost pro Šaje - o něho jsem se opravdu bála a doufala jsem, že to s ním dobře dopadne (s ostatníma teda taky, ale s ním nejvíc).

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno pozitivum.
Jak už jsem psala výš, je to naprosto strhující příběh, který nedovolí odložit knížku. Pořád utíká dál a dál, zastaví se jenom na malou chviličku, aby dovolil člověku popadnout dech, a už zase běží.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tak to mi dalo hodně práce vymyslet, a stejně je to jenom taková maličkost. Vadilo mi, jak se ze začátku Asaf nebyl schopný vůbec vyjádřit... ale jak říkám, je to fakt drobnost, kterou sem píšu jenom proto, abych vůbec něco napsala.

Hodnocení: *****   Sakra dobrá knížka, doporučuju všem!


Žádné komentáře:

Okomentovat