středa 11. července 2012

George R. R. Martin: A Game of Thrones

Slíbila jsem články o knížkách, takže tady je první. Zároveň je to první článek čtenářské challenge od Abyss. Doufám, že mi jich sem přibude ještě hodně.

1. Proč jsem si vybrala tuto knihu?
Protože se mi líbí seriál, který je podle ní natočený a nebaví mě čekat, než natočí další sezóny, abych se dozvěděla, co se tam stane, takže se chci co nejrychleji pročíst k dalším dílům.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
boj o moc

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
intrikovat

4. S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo nechtěla být.
První mě napadá samozřejmě Arya. Ta to sice jako devítiletá holka na útěku nemá vůbec lehké, ale to vlastně nemá nikdo z mých oblíbenců, takže zůstanu u ní, i když jsem chvíli uvažovala taky o Daenerys.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Na téhle knížce se mi líbí, že se u spousty postav nedá určit, jestli patří na stranu "dobra" nebo "zla." Každý má spoustu dobrých i špatných vlastností, někdy dělá dobré skutky a vzápětí ohavnosti a celkově všichni působí jako naprosto reálné postavy.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tak nad tímhle jsem přemýšlela hodně dlouho a nakonec napíšu to, co mi vadí, ale zároveň se mi to líbí. Vadí mi, že příběh působí dost ponuře, pesimisticky, protože hlavní klaďasové umírají a záporáci řádí. Ale zároveň, kdybych chtěla napsat knížku, tak to asi napíšu stejně. To, že Martin nehledí na zaběhaná pravidla fantasy a píše si po svém, mi imponuje. Ale stejně bych byla ráda, kdyby se aspoň někdo ze Starků dožil konce sedmého dílu, a to pokud možno ve slušném postavení.

Hodnocení: ****

A teď ještě pár dodatků. Jak už jsem kdesi psala, moji největší oblíbenci v seriálu jsou Arya, Daenerys a Tyrion. V knížce to platí taky, ale musím přidat Robba a Jona. Možná je to tím, že v knížce není vidět, že se skoro vůbec neusmívají :) Třeba u takového Robba jsem ze seriálu nepochopila, čím dokázal okouzlit své rytíře až tak, že ho prohlásili za krále, ale v knížce působil o dost víc dojmem dobrého panovníka.
Takže teď potřebuju sehnat další díly. Minimálně trojku bych chtěla přečíst, než ji začnou vysílat - a vzhledem k tomu, že to bude zhruba za tři čtvrtě roku, tak bych to mohla stihnout :)


Žádné komentáře:

Okomentovat