úterý 27. března 2012

Slečna doučovatelka

Vzhledem k tomu, že jsem chudý student, potřebuju si nějak přivydělat. A vzhledem k tomu, že jsem chytrý student, přivydělávám si doučováním. Momentálně mám na starosti dvě pubertální sestry, Sandru a Míšu, kterým nejde angličtina, matematika a občas i něco dalšího. Je s nima zábava. Třeba dneska: kolik je 8 x 3, Sandro? Dva, odpovídá mi sedmačka nepříliš přesvědčivě. Malá násobilka není její silná stránka, dneska dokonce měla problémy rozpoznat násobení od dělení.
Ale matika pořád ještě není to nejhorší. Tím pravým peklem je angličtina. Co znamená need? Na to se ptám každou hodinu, čili už minimálně 13 krát (ve skutečnosti ještě víc, protože na to narážíme většinou několikrát za hodinu). Jenže milá Sandra si to prostě nepamatuje. Já už fakt nevím, jak jí to mám nalít do hlavy. Ani to pitomé have jí nejde. (No dobře, občas si vzpomene.) Dokonce plete i osobní zájmena. Ale abych si nestěžovala jenom na ni, páťačka Míša není o moc lepší. OK, o trochu jo, zato se míň snaží a víc zlobí.
Abych pravdu řekla, pořád nevím, jestli za ty mizerné výsledky může nižší inteligence nebo jenom nedostatek zájmu a snahy. Zajímalo by mě, jestli by má drahá S. opravdu propadla, kdyby měla aspoň v pořádku zápisky v sešitě. (Proč si nepíšeš? Mě to nebaví... odpovídá nad sešitem z matiky. Kde máš sešit do angličtiny? Já jsem si ho JEŠTĚ nezaložila... na konci března? WTF?) Na druhou stranu, podle toho, co říká, ty hodiny opravdu nejsou nic moc. Obzvlášť mě zaráží, že v učebnici angličtiny jenom tak přeskakují víc než polovinu každé kapitoly. Pak samozřejmě nezná slovíčka a gramatiku z jedné části, ale chcou to po ní v druhé části... no prostě  katastrofa. A pak se můžu divit, že v druháku na střední se milí studenti učí z učebnice Maturita Solutions úrovně ELEMENTARY a na většinu z nich je to stejně moc! Jediné pozitivum, které z téhle katastrofické úrovně našeho vzdělávacího systému pro mě plyne, je to, že si díky tomu můžu docela jednoduše přivydělat. No ale stejně budu pořád říkat, že se odstěhuju do Finska, takže moje budoucí děti dostanou daleko lepší vzdělání, než by měly možnost získat tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat